Νέα από Αρκαδία. Πλατείες για πολίτες και όχι για αυτοκίνητα

ARKADIA18-150x150177Πριν τρία περίπου χρόνια, με την ανάληψη της θητείας της νέας δημοτικής αρχής, είχαμε πιστέψει ότι στην Τρίπολη κάτι αλλάζει οριστικά, προς το καλύτερο,. Δεν ήταν μόνο η ατμόσφαιρα της πόλης που είχε δη­μιουργήσει αυτό το ψυχολογικό κλίμα της αισιοδοξίας, από την εκλογή και ανάδειξη νέων προσώπων στο δημαρχιακό αξίωμα. Ήταν η ορατή βελτίωση των υποδο­μών της πόλης και κυρίως οι έτοιμοι φάκελοι που παραλάμβανε η νέα δημοτική αρχή για την ανάπλαση του ιστορικού κέντρου της πόλης, μια ανάπλαση που θα βελτίωνε τους δημόσιους χώρους της και θα άλλαζε την εικόνα της στον κόσμο. Τρία χρόνια μετά, η Τρίπολη ολοκληρώνει τον σχεδιασμό της κι ένας ζωντανός της χώρος προσελκύει πολίτες κάθε ηλικίας, κυρίως παιδιά και νεολαία.

Όμως ο χώρος αυτός που ορίζεται από το ιστορικό της κέντρο και την πλατεία Αρεως καθημερινά, όλο και περισσότερο, ιδιαίτερα εκείνος της πλατείας, παραβιάζεται από δεκάδες μηχανές κάθε κυβισμού αλλά και ΙΧ: κάποιοι τη διασχίζουν οριζοντίως και καθέτως, για να αποφύγουν να κάνουν το γύρο του οικοδομικού τετραγώνου, άλλοι για να σταθμεύσουν ακριβώς δίπλα στο σημείο που θα πιούν τον καφέ τους, προς την πλευρά του Μαινάλου και άλλοι απλώς για να συναντήσουν φίλους τους.

Αποτέλεσμα των παραβιάσεων είναι πως ένας χώρος ζωτικής σημασίας υποβαθμίζεται σοβαρά. Και από χώρος αναψυχής και ξεκούρασης, μετατρέπεται σε «χώρο όπου πρέπει κανείς διαρκώς να προσέχει». Το πρόβλημα κατέστη ακόμα μεγαλύτερο όταν τις τελευταίες μέρες νταλίκες φορτωμένες με ιδιαίτερα βαρύ φορτίο για το στήσιμο του παγοδρόμιου και της παιδικής χαράς, έθεσαν υπό δοκιμασία το δάπεδο και την ικανότητά του να δέχεται τόσο μεγάλο βάρος, όταν είναι γνωστό πως η πλατεία άρχισε ήδη να «ξηλώνεται» πριν καν τελειώσει, από διάφορες αιτίες.

Μέχρι στιγμής για το πρόβλημα έχουμε πλήρη αδιαφορία, τόσο από τη δημοτική αρχή όσο και από την αστυνομία. Συχνά μάλιστα η τελευταία γίνεται και η ίδια μέρος του προβλήματος, καθώς αυτοκίνητά της και βαριές αστυνομικές μοτοσυκλέτες της Ομάδας ΔΙΑΣ τη διασχίζουν προς κάθε κατεύθυνση και σταθμεύουν όπου τύχει – στέλνοντας το αντίστοιχο παραβατικό μήνυμα, ιδιαίτερα στους νέους-.

Σε καιρούς κρίσης, πρέπει να καταλάβουμε ότι οι πλατείες καθίστανται ιδιαίτερα ζωτικές για την καθημερινή μας ζωή. Γι αυτό και η συνειδητοποίηση όλων μας ότι τέτοιοι χώροι δεν είναι για τη μηχανοκίνητη κυκλοφορία οποιασδήποτε μορφής καθότι ο ρόλος τους είναι να αποτελούν ασφαλείς και προσβάσιμους χώρους, για αναψυχή και παιχνίδι, είναι απαραίτητη παρά ποτέ. Οι πλατείες ανήκουν στους πολίτες , και αυτών τις ανάγκες επιβάλλεται να υπηρετούν και να εξυπηρετούν .

Εξ ου και το ερώτημα, με αφορμή την αναγεννημένη πλατεία Αρεως:

Ποιος θα προστατεύσει την Τρίπολη; Ποιος θα μας προστατεύσει στην Τρίπολη;

Ξανά υποψήφιος

Υποψηφιότητα για μια ακόμη θητεία θέτει ο δήμαρχος Νότιας Κυνουρίας κ. Μαρνέρης με ανοιχτή του επιστολή στην οποία καταγράφονται τα επιτεύγματα της περασμένης τριετίας, τα οποία εκφράζονται: «από το ΔΗΜΟ που συμφωνήσαμε στις δημοτικές εκλογές του Νοεμβρίου 2010, δημιουργήσαμε και λειτουργούμε», και συμπληρώνονται με κάποια άλλα οράματά του για το μέλλον. Και αυτά έχουν να κάνουν με: «δήμο δημόσιου χαρακτήρα, νοικοκυρεμένο – βιώσιμο – αξιόπιστο και αποτελεσματικό. Ενώ «για να ολοκληρωθεί ο Δήμος Νότιας Κυνουρίας στην επόμενη κρίσιμη, λειτουργικά – αξιολογικά και αναπτυξιακά, δημοτική περίοδο, απαιτούνται, κατά τον κ. Μαρνέρη, μεταξύ άλλων: Κοινωνική συνοχή, αυτοδιοικητική συνείδηση και λογική, ενάργεια, ασφαλής κρίση, ομοθυμία, συλλογικότητα. Δημοτική Αρχή για την περίοδο 2014-2019, αποτελούμενη από συμπολίτες μας που αφ’ ενός συγκεντρώνουν τα απαιτούμενα τυπικά & ουσιαστικά προσόντα και αφετέρου διατίθενται να μας υπηρετήσουν με πλήρη και αποκλειστική απασχόληση – χαρακτηριστική νομιμότητα ενεργειών και ευθύνη υπογραφής».

Ένα χρόνο…

Με τη συμπλήρωση ενός έτους από την ενθρόνισή του στη Μητρόπολη Ιερισσού ο Μητροπολίτης κ. Θεόκλητος παραχώρησε την πρώτη του συνέντευξη στη Romfea.gr και στο δημοσιογράφο Χρήστο Καναρόπουλο. Κατ αυτήν είναι διάχυτη η νοσταλγία του για τη γενέτειρά του, καθώς όπως λέει: «Μου λείπει η Τρίπολη, μου λείπουν τα πνευματικά μου παιδιά, μου λείπει η Αρκαδία, μου λείπει το Λεωνίδιο, το Αστρος, μου λείπουν οι εκλεκτοί Ιερείς της Ιεράς Μητροπόλεως Μαντινείας και Κυνουρίας που με λάτρεψαν και δις τους λάτρεψα, μου λείπουν το σπίτι μου, οι δικοί μου άνθρωποι καθώς κατάγομαι απ’ την Ηρωοτόκο Αρκαδία, και μάλιστα απ’ την Τρίπολη, το κέντρο του Μωριά.

Μέχρι σήμερα δεν υπάρχει ημέρα ή εβδομάδα ή μήνας που να μην έρχονται να με επισκέπτονται και να δείχνουν το ενδιαφέρον τους για την πορεία και την διακονία μου στην Ιερά Μητρόπολη και κυρίως να μου μεταφέρουν την αγάπη απ’ την γενέτειρα μου».

…Μακριά από την Αρκαδία

Αλλά και στην καινούργια του πατρίδα πλέον αισθάνεται ιδιαίτερα ευτυχής. «Ένα χρόνο μετά, τονίζει, αισθάνομαι ότι βρίσκομαι ανάμεσα σε φίλους, που γνώριζα από τα παλιά, που με στηρίζουν, που με αγαπούν και κυρίως που αισθάνονται ότι μαζί μπορούμε να επιτελέσουμε πράγματα σ’ αυτόν τον ευλογημένο τόπο. Αισθάνομαι χαρμολύπη λοιπόν, λύπη γιατί αποχωρίστηκα την Τριπολιτσά και χαρά γιατί η Αρναία άνοιξε την αγκαλιά της και μ’ έβαλε μέσα στην ψυχή της, τόσο, που δεν περίμενα, και από τους Άρχοντες και από τον Λαό». Εμείς τι να πούμε Σεβασμιότατε. Τα ίδια και περισσότερα συναισθήματα μας διακατέχουν, γι αυτό και η ευχή μας να είστε πάντα καλά και υγιής, σας συνοδεύει.

Πεζοδρόμηση

Ουδέν κακόν αμιγές καλού. Το δημοτικό συμβούλιο Βόρειας Κυνουρίας, μετά την ισοπέδωση, στο9 Παράλιο Αστρος, όλων των παράνομων κατασκευών στην οδό Σωκράτη Καλίτση από την Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου, αποφάσισε την πεζοδρόμηση του συγκεκριμένου δρόμου με την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων στο χώρο μπροστά από τα καταστήματα, που θα μισθώνει ο Δήμος, με συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις για τον ανεφοδιασμό των καταστημάτων και τη διέλευση ασθενοφόρων σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Δημοτική Κοινότητα

Σήμερα το απόγευμα στις 3.30 στην αίθουσα συνεδριάσεων του παλαιού Δημαρχείου Τρίπολης,, θα συνεδριάσει το Συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας Τρίπολης, όπου μεταξύ άλλων θα συζητήσει για την έκδοση απόφασης κανονιστικού περιεχομένου σχετικά με α)τον ορισμό νέων θέσεων (πιάτσας) ΤΑΞΙ στην οδό Λαγοπάτη σε χώρο μπροστά από το νέο Δημαρχείο, β)τη μεταφορά σε άλλη θέση στην οδό Λαγοπάτη του χώρου στάθμευσης μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων. Επίσης, θα συζητήσει και για τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος με τις παράνομες κατασκευές, την προστασία της πλατείας Πετρινού και των δέντρων της αλλά και τον τρόπο αντίδρασης, προφανώς σε άρνηση συμμόρφωσης.

Χαμογελάτε

Παρουσιάζονται 6 κωμικές…αλήθειες για το τι θα μπορούσε να κάνει με τα λεφτά του ο Μπιλ Γκέιτς.

1. Ο Μπιλ Γκέιτς κερδίζει 250 δολάρια κάθε δευτερόλεπτο, δηλαδή 20 εκατ. δολάρια την ημέρα και 7,8 δισ. δολάρια το χρόνο!

2. Αν του πέσουν χίλια δολάρια, δεν θα κάνει τον κόπο να σκύψει να τα πάρει αφού σε 4 δευτερόλεπτα θα τα έχει ήδη κερδίσει.

3. Το χρέος των ΗΠΑ ανέρχεται σε περίπου 5,62 τρισ. Αν ο Μπιλ Γκέιτς εξοφλούσε το χρέος μόνος του, θα το είχε τελειώσει σε λιγότερο από 10 χρόνια. Το χρέος της Ελλάδας θα του έπαιρνε κάτι μέρες!

4. Μπορεί να δωρίσει 15 δολάρια σε κάθε άνθρωπο στη γη και να του μείνουν 5 εκατ. δολάρια για χαρτζιλίκι .

5. Εάν μετατρέψετε όλα τα χρήματα του Μπιλ Γκέιτς σε νομίσματα του 1 δολαρίου, μπορείτε να φτιάξετε ένα δρόμο από τη γη έως στο φεγγάρι, 14 φορές εμπρός και πίσω. Αλλά θα χρειαστείτε για αυτόν το δρόμο 1.400 χρόνια ασταμάτητης δουλειάς, και να χρησιμοποιήσετε συνολικά 713 αεροπλάνα Boeing 747 για τη μεταφορά των χρημάτων.

6. Αν υποθέσουμε ότι ο Μπιλ Γκέιτς θα ζήσει για άλλα 35 χρόνια, πρέπει να ξοδέψει 6.78 εκατ. δολάρια την ημέρα για να τελειώσει όλα τα χρήματά του. Πηγή: Matrix24.gr

Γιάν. Παπαμήτρος

One thought to “Νέα από Αρκαδία. Πλατείες για πολίτες και όχι για αυτοκίνητα”

  1. ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ !!!!

    Και αργησανε κιολας να μπουν τα Ι.Χ και τα δικυκλα !

    Οταν παρεις ενα γυφτο και τον βαλεις στο σαλονι τι θα κανει ;
    Μπορει να συμπεριφερθει σαν κυριος ;
    ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΑ !!!
    Ετσι, λοιπον και με τις πλατειες, τους χωρους πρασινου, τους πεζοδρομους, τα παρκα και αλλους χωρους στην Ελλαδα.

    Οταν δεν εχεις πολιτες που να εκτιμησουν αυτα τα εργα και να τα σεβαστουν αυτο θα ειναι το αποτελεσμα.

    Δεν φταινε οι χωροι. Απλως φτιαχνονται σε λαθος χωρα …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *